Asier Vieites naiz eta hau da nire testu zatiaren laburpena;
Gaur egungo eskola antolakuntzetan, taldeek ikaste prozesuaren funtsezko unitateak dira. Denbora pasa ahala, irakasleek erabakiak hartzeko ardura bere gain hartzen dute eta ondorioz, hezkuntzaren antolakuntza demokratizatzen da. Taldeek, komunikazio sistemak eta ezagueraren hedapena sustatzen dute. Azkenik, taldeek ikasle eta irakasleen erantzukizun kolektiboa bultzatzen dute.
Gaur egungo eskola antolakuntzetan, taldeek ikaste prozesuaren funtsezko unitateak dira. Denbora pasa ahala, irakasleek erabakiak hartzeko ardura bere gain hartzen dute eta ondorioz, hezkuntzaren antolakuntza demokratizatzen da. Taldeek, komunikazio sistemak eta ezagueraren hedapena sustatzen dute. Azkenik, taldeek ikasle eta irakasleen erantzukizun kolektiboa bultzatzen dute.
Senge (2006), “La quinta disciplina” izendatutako liburuan, IKT daukaten eskolen antolakuntzarako, pentsaera sistemikoaren zenbait lege proposatezen ditu.
1. Era bakoitzeko teknologia berriak (zinema, irratia,...) , ez dira guztiz integratzen. Teknologiak ordezkatzen dira osatu beharrean. Honek irakasleriaren konfidantza mermatzen du, esperatzen zituzten onurak ailegatzen ez direlako. Metodologia aldaketa sakon bat gabe, IKT oztopoa bihurtzen da.
2. IKT integratzeko metodologia aldaketa ezin da bakarka burutu. Zenbait irakasleek metodologia aldatzeko asmoz, bere kabuz lan gehiago egiten dute, oztopoa bihurtzen ari direla konturatu gabe.
3. Gaurko onurak geroko arazoak bihurtu daitezke. Arazoak datozenean, komeni da aldi baterako konponbide eskaintzea arazo berdina edo larriagoa berriz agertu arte.
4. Metodologia batzuk ez-erabilgarriak izan arren, erabiltzen jarraitzen ditugu ezagunak direlako.
5. Batzuetan konponbide ezaguna eta erraza ez da bakarri ez-eraginkorra, arriskua eta menpekotasuna sor dezakete. Denbora laburrerako onurak karga desplazatzen dute beste pertsonengan, teknikariengan adibidez.
6. IKT berri asko denbora gutxitan sartzearen ondorioa, metodologiaren astirotzea dakar.
7. Arazo baten zergatia eta ondorioa, denbora eta espazioan ez daude hurbil.
8. Pentsaera sistemikoa erakusten digu nola aldaketa txikiak emaitz handiak sortu ahal dituzte.
9. IkT berriek hasieran sortzen dituzten arazoak, denborarekin arazoa konponduz gain aurreko egoera ere hobetzen dute.
10. IKT berrien integrazioa ezin da tarteka erantsi, sistemak ebakiezinak direlako.
11. IKT berrien arazoak ez dira kanpokoak, barrukoak baizik. Gehienetan arazoen zergatia beste alderdietan bilatzen ditugu, guri aztertu gabe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario